דרונט בניית אתרים

מעשייה משונה על עונות השנה

"מעשייה משונה על עונות השנה"

על ההצגה

מה קורה כשעונות השנה התבלבלו ויש רק קיץ? או רק חורף? והאם מישהו עשה את זה בכוונה? ממלכות במצוקה,מכשף שנעלב, סיפור אהבה ושוליית קוסם רומנטית חוברים יחד לאגדה קסומה, צבעונית, מצחיקה ומרגשת על כוחה של היכרות אמיתית בעולם של דעות קדומות ושנאה מיותרת.

הדמויות בהצגה

שמש- הנסיכה של ממלכת הקיץ, נסיכה יפה וקסומה שלא מכירה דבר מלבד הקיץ וחום השמש, סקרנית ומחפשת הרפתקאות מרגשות

גשם- הנסיך של ממלכת החורף, נסיך חזק ועוצמתי שמכיר אך ורק את הגשם והחורף האפרורי, מחפש לו טיפה של אור..

קרלה- מלכתה של ממלכת החורף, אימו של גשם, חוששת ומתרחקת מממלכת הקיץ מפני ששמעה שהם עשו פעם דברים נוראיים.. וכמובן, כמו השם תמיד קר לה..

חמלו- חמלו הוא מלכה של ממלכת הקיץ, אביה של שמש, אוהב את החום והקיץ וחושש מממלכת החורף כי שמע שמועה שאסור להתקרב אליהם.. וכמובן שתמיד חם לו..

צונאמי- צונאמי הוא המכשף. שמו ניתן לו מפני שהוא מזמן סערות ומבלבל את היער ותושבי הממלכות.

קשת- קשת היא שולייתו של צונאמי, בעלת לב טוב ותמימות שאין כמותה. בזמן שמתחוללות המלחמות והשמועות השונות, כל מה שהיא רוצה זה לקרב לבבות וללבן את הריבים בין הממלכות, על כן שמה קשת. היא נוצרת רק כאשר יש חיבור בין הגשם לשמש.

אמצעים אמנותיים

תפאורה- התפאורה בהצגה מסמלת את ההפרדה והמרחק הגדול בין שתי הממלכות, כאשר כל ממלכה נמצאת בקצה אחר של הבמה ובמרכז נמצא היער. היער מסמל את המרחק והפחד ששורר בין שתי הממלכות, ביער מתרחשים כל השינויים והתפניות. כל ממלכה מאופיינת בצבע שונה: ממלכת החורף צבועה בצבעים קרים, כחול, ירוק וממלכת הקיץ צבועה בצבעים חמים, בצבעים אדומים וצהובים.

חריזה- ההצגה כולה כתובה בחרוזים מפני שזו אגדה. החרוזים הופכים את הסיפור לקליט יותר ומצחיק יותר ומעצימים את הרוח של האגדה.

פעילויות הכנה להצגה

אופציה א'- משחקים את המשחק טלפון שבור או פרצוף שבור- כמו טלפון שבור רק שמעבירים פרצוף מצחיק ובודקים אם הוא הגיע בסוף כמו שהוא התחיל. מבקשים 3 מתנדבים ומוציאים אותם מהכיתה. ילד מהכיתה מספר סיפור לכיתה וכל פעם מכניסים את אחד המתנדבים והמתנדב שנכנס לפניו מספר לזה שאחריו את הסיפור. הכיתה צריכה לספור כמה פרטים כל אחד החסיר. שאלות: - האם הסיפור עבר בדיוק כמו שהוא מהראשון עד לאחרון? - למה לא? - מה מסוכן בלהעביר סיפור בין הרבה אנשים? - האם זו רכילות? למה? - מה הופך מידע לרכילות? (שהוא לא ממקור ראשון ושפרטים חסרים בו) בהצגה שאנחנו הולכים לראות, רכילות מסוג זה הפרידה בין ממלכת הקיץ לממלכת החורף שנים רבות, האם הם יצליחו להתגבר על המידע השקרי שמפריד ביניהם? האם לעולם יהיה עולם של חורף ועולם נפרד של קיץ? את כל זה נזכה לראות בהצגה- " מעשייה משונה על עונות השנה"

אופציה ב'- יצירת ציור בסגנון – "יעקב אגם" - כל ילד מקבל דף a4 אותו הוא חוצה ל-2, על חצי אחד הוא מצייר חורף ועל החצי השני הוא מצייר קיץ. (יש דוגמא לצביעה בהמשך,נספח א') הצבעים צריכים להיות חזקים ומאד מנוגדים אחד לשני. - גוזרים כל חצי ציור ל4 רצועות שוות. - כל ילד מקבל דף a4 נוסף ועליו הוא מדביק רצועה אחת של הציור החורפי ורצועה אחת של הציור הקייצי, אחד אחרי השני ( לפי הסדר של הציור) - מקפלים את הציור כמו מניפה לפי הרצועות ויוצא ציור בסגנון יעקב אגם, כאשר מסתכלים מכיוון אחד ניתן לראות רק קיץ ומהצד השני רק חורף.

 

 

 

                                    

 

 

 

הדפסשלח לחבר